strefa kl

Strefa Klienta

Informacje o kontrakcie:
Umowa i jej modyfikacje / Fakturowanie / Karty paliwowe / Wyjazdy  zagraniczne / Zwrot pojazdu

Serwisowanie samochodu:

Assistance / Obsługa techniczna / Opony / Szkody komunikacyjne

Dokumenty i Aplikacje do pobrania:

OWU AC Greenval/ Polecenie zapłaty/ Druk zgłoszenia szkody/ Aplikacja MyArval

Najczęściej zadawane pytania

Fakturowanie

Gdzie znajdę nr konta do zapłaty pierwszej fv?

Numer konta znajduje się na samym dole każdej faktury.


Gdzie znajdę harmonogram spłat?

W przypadku leasingu operacyjnego nie stosujemy harmonogramu spłat. Miesięczna kwota obciążenia jest równa kwocie zawartej w podpisanych dokumentach dotyczących wynajmu.


Ubezpieczenie i wyjazdy za granicę

Gdzie znajdę nową polisę OC?

Aktualna polisa znaduje się w aplikacji MyArval Mobile


Kiedy muszę dodatkowo ubezpieczyć auto?

Jeżeli wyjeżdżasz do Rosji, Ukrainy, Białorusi lub Mołdawii, to należy zgłosić ten fakt do Opiekuna Floty Twojej firmy. Pojazd zostanie dodatkowo ubezpieczony w zakresie Autocasco ze względu na podwyższone ryzyko wystąpienia kradzieży lub wandalizmu. Jeżeli podróżujesz do innych niż w/w państw europejskich nie ma konieczności doubezpieczenia/rozszerzania ubezpieczenia, ponieważ standardowy pakiet ubezpieczeń AutoCasco obejmuje całe terytorium Europy.


Jakie dokumenty potrzebuję przy wyjeździe poza granice Polski?

W czasie podróży poza terytorium Polski niezbędnym jest posiadanie: dowodu rejestracyjnego pojazdu, polisy OC oraz upoważnienia na wyjazd zagraniczny, które powinieneś otrzymać otrzymać od swojego fleet managera lub innej osoby zajmującej się administracją floty samochodowej. W niektórych krajach (Albania, Białoruś, Bośnia i Hercegowina, Iran, Izrael, Macedonia, Maroko, Mołdawia, Czarnogóra, Tunezja, Turcja, Ukraina, Rosja) wymagana jest Zielona Karta oraz upoważnienie potwierdzone notarialnie (Rosja, Ukraina, Białoruś, Mołdawia, Bułgaria), takie dokumenty uzyska Pan/i wówczas od ARVAL. 


Czym jest Zielona Karta?

Zielona Karta to Międzynarodowy Certyfikat Ubezpieczeniowy, który jest dowodem, że jego posiadacz objęty jest ubezpieczeniem OC dla posiadaczy pojazdów mechanicznych, zgodnie z prawem ubezpieczeniowym obowiązującym w kraju odwiedzanym przez jego posiadacza. Zielona Karta wymagana jest w następujących krajach: Albania, Białoruś, Bośnia i Hercegowina, Iran, Izrael, Macedonia, Maroko, Mołdawia, Czarnogóra, Tunezja, Turcja, Ukraina, Rosja. Jeżeli wybierasz się do któregokolwiek z tych krajów, prosimy o kontakt z ARVAL w celu uzyskania dokumentu.


Czym jest udział własny w ubezpieczeniu?

Informacje o udziale własnym w ubezpieczeniu znajdziesz tutaj:

https://www.arval.pl/klient/umowa-i-jej-modyfikacje


Umowa

Jak zmienić przebieg kontraktowy?

W celu zmiany przebiegu kontraktowego prosimy o wysłanie wiadomości na bok@bokarval.pl z podaniem numeru rejestracyjnego pojazdu, aktualnego przebiegu oraz przebiegu oczekiwanego.


Jak zmienić okres najmu?

W celu zmiany przebiegu kontraktowego prosimy o wysłanie wiadomości na bok@bokarval.pl z podaniem numeru rejestracyjnego pojazdu, aktualnego przebiegu oraz informacji do kiedy chcielibyśmy przedłużyć wynajem.


Naprawa pojazdu

Kiedy mam zrobić przegląd w moim aucie?

Informacje o przeglądach okresowych znajdziesz w książkach serwisowych pojazdu. W przypadku wątpliwości skontaktuj się z dowolnym ASO i podaj numer VIN pojazdu. Doradca Serwisowy sprawdzi, kiedy powinieneś udać się na kolejny przegląd. 


Gdzie mam zgłosić konieczność wykonania przeglądu lub naprawy?

W celu umówienia wizyty  skorzystaj z lokalizatora serwisów Arval na My Arval Mobile lub na www.arval.pl. Wybierz dogodny serwis i umów się bezpośrednio na wykonanie usługi. Nie ma konieczności zgłaszania tego faktu do ARVAL, zrobi to pracownik serwisu.


Jak długo będę czekać na pomoc drogową?

Średni czas dojazdu pomocy drogowej wynosi na terenie miasta: 45 min (max 60 min); poza miastem: 60 min (max 90 min).


Co zrobić w przypadku awarii pojazdu lub kolizji z innym samochodem będąc poza granicami Polski?

Skontaktuj się z Centrum Obsługi Kierowców Arval pod nr tel. + 48 22 45 45 500 lub za pośrednictwem poczty elektronicznej bok@bokarval.pl. Nasi konsultanci są do Twojej dyspozycji przez 24h.


Kto pokrywa koszty naprawy pojazdu za granicą?

Koszty pokrywane są w ramach obowiązującego ubezpieczenia AC lub gwarancji pojazdu. W przypadku braku pokrycia ubezpieczeniowego lub gwarancyjnego konsultanci Arval po zapoznaniu się z zakresem uszkodzeń, w porozumieniu z fleet managerem Twojej firmy akceptują koszty naprawy lub sprowadzają pojazd do Polski.


Czy mogę rozszerzyć zakres usług assistance na teren krajów europejskich?

Tak, Arval przygotował specjalny pakiet assistance na wyjazdy krótkoterminowe. Jeśli jesteś zainteresowany rozszerzeniem swojego ubezpieczenia skontaktuj się z nami.


Czym jest ząbkowanie opon?

Informacje o ząbkowaniu opon znajdziesz w artykule


Samochód zastępczy

Mam samochód zastępczy w kontrakcie – na jaki okres mi się należy?

Samochód zastępczy jest udostępniany na czas niesprawności auta docelowego. W przypadku szkody całkowitej lub kradzieży na okres 30 dni.


Samochód zastępczy - kiedy mi przysługuje?

Wydanie auta zastępczego następuje po weryfikacji okresu naprawy auta docelowego, w przypadku gdy planowana naprawa auta będzie trwała powyżej 24h.


Jak szybko otrzymam auto zastępcze?

Średni czas dostarczenia pojazdu zastępczego wynosi: 1,5 godz. (max 2,5 godz.) na terenie miasta; 3 godz. (max 5 godz.) poza miastem.


Samochód zastępczy - jakie auto mi przysługuje?

Informacja o segmencie wykupionego pakietu auta zastępczego znajduje się na warunkach kontraktu. Najczęściej jest to ten sam segment.


Co oznacza segment auta zastępczego?

W Arval posługujemy się nomenklaturą segmentu auta zastępczego zgodną z SAMAR.


Inne

Chcę zgłosić reklamację – jak to zrobić?

Reklamację możesz zgłosić przez formularz udostępniony na stronie: https://www.arval.pl/klient/formularz-reklamacyjny


Kto powinien opłacać abonament radiowy?

Obowiązek opłaty abonamentu RTV ciąży na Najemcy- zgodnie z warunkami umowy.


Czy mogę doposażyć auto? Np. przyciemnić szyby, dodać hak holowniczy?

Auto jest własnością Arval tym samym w przypadku zmiany wyposażenia auta Arval musi wyrazić zgodę – w celu uzyskania zgody należy skontaktować się z nami


Jaki jest czas oczekiwania na dokumenty od Arval?

Po otrzymaniu przez Arval zapotrzebowania, dokumenty są wysyłane w ciągu 3-5 dni listem poleconym za pośrednictwem Poczty Polskiej, na wskazany w formularzu zgłoszeniowym adres.