opony

Arval i PZPO wdrażają Certyfikat Oponiarski®

Komunikacja korporacyjna 24 May 2023

Certyfikacja serwisów to lepsza jakość obsługi opon i poprawa bezpieczeństwa na drogach.

Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) wraz z firmą Arval Service Lease Polska, liderem rynku wynajmu pojazdów, będą promować Certyfikat Oponiarski® i wdrażać go w serwisach w całej Polsce. Certyfikat ma wesprzeć warsztaty w drodze do profesjonalizacji obsługi opon, a klientom ma zapewnić wysoki stopień jakości technicznej i dbałości o powierzone pojazdy. Certyfikat Oponiarski® to niezależny system oceny i wyróżnienia rzetelnych serwisów, uruchomiony przez PZPO w oparciu o audyt wyposażenia i kwalifikacji personelu technicznego.

Opony przy prędkościach autostradowych są trzecim najszybciej obracającym się elementem samochodu, zaraz po wałku silnika i turbinie. I jedynym, który przenosi moc silnika i siłę hamowania na drogę. Choć wykonane są z materiałów zapewniających osiągi i wytrzymałość w czasie jazdy, opony są wrażliwe na nieodpowiedni serwis.

Chcąc zapewnić swoim klientom wysoką jakość usług w tym wrażliwym obszarze, Arval wspólnie z PZPO będzie wdrażać stopniowo Certyfikat Oponiarski ® w sieci serwisów współpracujących.

– Nasza firma obsługuje flotę blisko 70 000 pojazdów i w przypadku zdecydowanej większości z nich odpowiedzialni jesteśmy również za proces wymiany opon realizowany przez profesjonalnych partnerów zrzeszonych w sieciach producentów opon. Niestety zdarza się, że poziom realizacji tej usługi w serwisach jest wciąż zróżnicowany. Jako lider rynku wynajmu pojazdów w Polsce chcemy mieć pewność, że wszyscy nasi klienci otrzymają usługi związane z obsługą opon na najwyższym poziomie. Fachowa i sprawna wymiana opon ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo użytkowników a także na trwałość samego ogumienia. Naszą ambicją jest osiągniecie celu polegającego na uzyskaniu przez ponad połowę serwisów, z którymi współpracujemy, Certyfikatu Oponiarskiego ® PZPO i Arval. Dla nas i dla naszych klientów będzie to gwarancją, że opony w tych serwisach są obsługiwane z najwyższą jakością i starannością – wskazuje Karolina Gościeta, Administration & Billing Manager w Arval Service Lease Polska.

Profesjonalne serwisy zajmujące się ogumieniem muszą mieć odpowiednie wyposażenie, wyszkolony personel oraz adekwatny poziom obsługi klienta.

– Wymiana opon wymaga wiedzy, umiejętności i profesjonalnych narzędzi. Brak choćby jednego z tych elementów zwiększa ryzyko, zarówno dla klientów, jak i dla właściciela serwisu. Uszkodzenie felgi czy opony zagraża bezpieczeństwu i generuje koszty. Nasz audyt związany z wydaniem Certyfikatu Oponiarskiego® weryfikuje czy dany warsztat ma odpowiednie maszyny i urządzenia, które są w prawidłowym stanie technicznym oraz umiejętności mechaników. Potwierdzeniem funkcjonowania serwisu jest dokumentacja zdjęciowa i filmowa. Po pozytywnym przejściu certyfikacji, klienci będą mieli pewność, że opony w ich autach w danym miejscu są prawidłowo montowane, a sam pojazd traktowany starannie – mówi Piotr Sarnecki, dyrektor generalny Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO).

Niedbała obsługa prowadzi do uszkodzeń stopki opony lub warstw wewnętrznych, które ujawnią się w dopiero w trakcie jazdy. Pamiętajmy, że przy prędkości autostradowej, opona obraca się ok. 1000 razy na minutę, więc nie ma marginesu na błąd serwisu Oznacza to, że od rzetelnego wykonania usługi oponiarskiej zależy zdrowie i życie kierowcy oraz pasażerów.

– Idea Certyfikatu Oponiarskiego ® PZPO i Arval jest niezwykle istotna. Od jakości usług w serwisach – np. poziomu przygotowania pracowników czy jakości maszyn – zależy nie tylko stan naszych pojazdów, ale przede wszystkim życie i zdrowie użytkowników auta. Wiemy, że Certyfikat Oponiarski® to jedyny program w Polsce, który powstał przy współpracy wszystkich najważniejszych producentów opon oraz sieci serwisowych i ekspertów z branży. Dzięki temu ma jednolite kryteria certyfikacji i procedury wymiany opon – takie same dla wszystkich, transparentne i rozsądne. Widzimy, że warto kierować się Certyfikatem przy wyborze serwisu – dodaje Karolina Gościeta z Arval.

Ważnym elementem współpracy Arval i PZPO będzie również wyróżnienie serwisów, które są szczególnie odpowiedzialne za dbałość o środowisko. Elementem audytu jest weryfikacja tego, w jaki sposób serwis radzi sobie ze zużytymi oponami i czy systematycznie korzysta z istniejącego systemu zbiorki zużytych opon. Takie serwisy będą miały dodatkowe oznaczenie „Serwis odpowiedzialny społecznie”.

Arval to wiodący dostawca usług związanych z szeroko rozumianą mobilnością. W Polsce Arval działa od 1999 r. i zarządza obecnie flotą ponad 67 000 samochodów, co plasuje go na pozycji lidera w obszarze najmu długoterminowego aut oraz zarządzaniu flotą samochodową (Car Fleet Management – CFM). Dzięki wieloletniemu doświadczeniu i zaawansowanym technologicznie rozwiązaniom, Arval przejmuje od klientów większość procesów związanych z obsługą mobilności: od finansowania, poprzez doradztwo w doborze pojazdów do floty, obsługę techniczną, po atrakcyjny produkt ubezpieczeniowy. Arval aktywnie uczestniczy w transformacji energetycznej flot swoich klientów oferując cały wachlarz napędów zrównoważonej mobilności, w tym tzw. auta zelektryfikowane, tj. hybrydy HEV, PHEV czy też auta w pełni elektryczne. Już 15% floty wynajmowanej przez Arval to auta zelektryfikowane.

Certyfikat Oponiarski® to trzystopniowy audyt warsztatów oponiarskich. Jest dostępny dla wszystkich serwisów zajmujących się obsługą opon – sieciowych, niezależnych i ASO. Formularz zgłoszeniowy dostępny jest pod adresem: https://certyfikatoponiarski.pl/form.php.

Pomysł niezależnego certyfikatu oponiarskiego zrodził się z potrzeby poprawy poziomu jakości obsługi w serwisach oponiarskich oraz docenienia starań tych serwisów, u których fachowa obsługa jest codzienną praktyką. To także wyróżnik przyciągający nowych klientów, którzy będą łatwo mogli znaleźć certyfikowane serwisy na mapie i przekonać się, jak wysoką jakość one oferują.

Kryteria certyfikacji dotyczą zarówno wyposażenia technicznego serwisu, jak i wyszkolenia mechaników oraz poziomu obsługi klienta. Z uwagi na duże zróżnicowanie jakości usług w serwisach zajmujących się oponami w Polsce, w certyfikacie oponiarskim są dostępne 3 poziomy zaawansowania w obsłudze opon – dobry, bardzo dobry i wzorowy. W każdym z nich są kryteria główne (kluczowe dla prawidłowego wykonania obsługi) i kryteria warunkowe (które są ważne dla oceny ogólnej danego serwisu). Tylko od danego serwisu zależy, czy będzie rozwijał się i certyfikował na kolejne stopnie, czy od razu zacznie od średniego albo najwyższego poziomu. Lista kryteriów oraz procedury obsługi opon dostępne są na stronie www: https://certyfikatoponiarski.pl/certyfikacja/.

PZPO i niezależni audytorzy zapewniają niezależność certyfikatu i profesjonalny audyt.

Wyróżnikami certyfikatu oponiarskiego, jaki dostaną wszystkie serwisy pozytywnie kończące audyt, są: duża tablica z logo certyfikatu i wskazaniem poziomu obsługi i segmentu; naklejki na wejście oraz certyfikat w formie dyplomu.

Więcej informacji na stronie pzpo.org.pl, akademiaoponiarska.pl, certyfikatoponiarski.pl, kampania informacyjna: www.oponymajamoc.pl

O Arval:

Arval specjalizuje się w wynajmie pojazdów z pełną obsługą oraz w nowych rozwiązaniach w zakresie mobilności. Łączna flota leasingowana przez Arval składa się z niemal 1,6 mln pojazdów na całym świecie (koniec grudnia 2022 r.). Każdego dnia ponad 8000 pracowników Arval w 30 krajach oferuje klientom – od dużych międzynarodowych korporacji po mniejsze firmy i indywidualnych klientów detalicznych – elastyczne rozwiązania, które sprawią, że podróże staną się bezproblemowe i będą odbywały się w zrównoważony sposób. Arval jest założycielem i członkiem sojuszu Element-Arval Global Alliance, który jest światowym liderem w zarządzaniu flotą, z ponad 3 mln pojazdów w 53 krajach. Firma Arval powstała w 1989 roku i jest w pełni własnością Grupy BNP Paribas. W ramach Grupy, Arval jest częścią pionu Commercial, Personal Banking & Services.

Czytaj dalej Show less