Ciekawostki
15 Oct 2025
Europejczycy z pokolenia Z mają wpływ na mobilność w firmach – wynika z analizy Arval Mobility Observatory. Młodzi pracownicy, którzy coraz częściej wybierają pracę hybrydową i chcą korzystać z elastycznych i cyfrowych rozwiązań, odchodzą jednocześnie od tradycyjnego modelu posiadania samochodu. W zamian stawiają na wynajem, transport współdzielony, mikromobilność oraz pojazdy elektryczne. To trendy, które coraz mocniej wpływają na strategie flotowe i polityki HR w europejskich firmach.
- Tylko 42% Europejczyków poniżej 30. roku życia korzysta z prywatnych aut, w porównaniu do 77% osób powyżej 45 lat.
- Połowa młodych Europejczyków planuje użytkowanie auta elektrycznego, a 63% wierzy w całkowite wyparcie aut spalinowych.
- 40% osób w wieku 18-24 lat najczęściej korzysta z transportu publicznego, a 43% młodych (18–24 lata) używa aplikacji mobilnych w codziennych dojazdach.
- 70% młodych chce dostępu do car sharingu, 66% do wynajmu rowerów, a 53% do hulajnóg i motocykli.
- 81% pracowników uznaje dostęp do pojazdów „na żądanie” za najbardziej atrakcyjną formę mobilności.
- 62% pracowników w UE ceni ofertę mobilności, a wśród osób rozważających zmianę pracy – aż 72%.
- Pokolenie Z będzie kluczowe dla dalszego wzrostu popularności pojazdów elektrycznych, autonomicznych oraz inicjatyw smart city.
Arval, Agnieszka Goworek – agnieszka.goworek@arval.pl – +48 22 45 45 500